Witamy na Opieprzu!

Ogłoszenia z dnia 29.04.2016

Do zakładki "kolejka" oraz "regulamin dla zgłaszających się" został dodany nowy punkt. Prosimy się z nim zapoznać.

Zapraszamy do wzięcia udziału w rekrutacji!


czwartek, 18 lutego 2010

(539) ugryz



http://ugryz.blog.onet.pl

Oceniająca: Leaksy

Pierwsze wrażenie - 0/10
Adres powiewa nudą i kiczem. Pierwszym moim skojarzeniem była słodka nastolatka, która myśli o sobie, jak o księżniczce.
„Płacz na treningu, śmiej się podczas walki. [A. Gołubiew]” – Podoba mi się ten cytat, ale nie widzę żadnego powiązania w blogiem. Przypominam również, że powinnaś umieścić w cudzysłowie przytoczony fragment.
Biało jak cholera. Nie dość, że prześladuje mnie śnieg to jeszcze kultywujesz tę podłą kolorystykę. Tekst jest za to jasno szary, więc za Chiny nie przeczytam twoich postów.
Ogólnie takie mdłe to wszystko, że znowu mam odruchy wymiotne, a ja tego nie lubię.
Mam nadzieję, że ocenianie tego bloga nie skończy się trwałym uszkodzenie płata mózgowego, bo dla autystycznej stażystki chyba nie ma miejsca na Opieprzu.


Nałówek - 1/5
Chociaż życie biedronki może być naprawdę fascynujące, to liczenie ziarenek piasku doprowadza mnie do białej gorączki.
Zdjęcie jest minimalistyczne i dość ładne, ale nie mogę doszukać się w nim punktu ostrości. Nie rozumiem tylko jednego. Po co wycięłaś tego biednego owada? Teraz twój nagłówek wygląda, jakbyś żałowała czasu na wstawianie jakichkolwiek obrazków.
Napis w prawym, dolnym rogu to jakaś japońska masakra pilnikiem metalicznym. Gdyby nie to, że znam język francuski to w życiu bym nie rozszyfrowała tego „ugryź”.
W dodatku nie widzę kompletnie żadnego związku nagłówka z treścią.

Treść - 4/10

„Dyskryminacja rasowa”
Po przeczytaniu ramki „o mnie” byłam pewna, iż spotkałam talent pisarski, ale dość szybko mnie rozczarowałaś. Masa powtórzeń, błędów stylistycznych oraz braki znaków interpunkcyjnych bardzo utrudniają mi czytanie postu.
Poruszasz bardzo ciekawy temat, a mianowicie rasizm. Już na wstępie zaznaczasz, iż nie jesteś tolerancyjna.
Podajesz bardzo przekonujące argumenty. Jednak trudno to wszystko zebrać do kupy, bo piszesz strasznie chaotycznie. Czytelnik utwierdza się w przekonaniu, że na siłę próbujesz w nas wcisnąć nienawiść do „odmieńców”.
Widać, iż chciałaś stworzyć refleksję, ale niestety nie wyszło ci. Notka jest raczej przeciętna i płytka, ale jest szansa, że dalej będzie lepiej.


„Czy potrafimy śmiać się z siebie?”
Zadziwiające, że przez blisko pół roku nie zrobiłaś żadnego postępu w pisaniu. W twoich postach nadal jest chaos, a te natrętne powtórzenia wyskakują z każdej strony.
Po tytule spodziewałam się, że będziesz udowadniać nam jacy jesteśmy zadufani i pyszni. Jednak zaskoczyłaś mnie i powiem, że nawet miło.
„Nic dziwnego, że tyle wypadków ma miejsce na polskich drogach, skoro kierowcy wsiadają za kółko po spożyciu alkoholu.” – Właśnie sobie liczę na paluszkach u nogi, ile razy słyszałam identyczne zdanie u nauczycieli, w mediach itp. Po prostu powaliłaś mnie swoja wspaniałomyślnością.
No i przez to prawie zapomniałam napisać, że zmieniłaś temat po kilkunastu zdaniach.
Nie rozumiem. Czy pisanie o jednej, wybranej i określonej sprawie jest trudne?


„Kościół i antykoncepcja”
Jako, że jestem zboczeńcem pierwszej klasy, a przy tym nie brakuje mi skromności, tak wybrałam ten temat.
Widzę, że mocno się bulwersujesz jeśli chodzi o zabranianie antykoncepcji przez kościół. Bez obrazy, ale brzmi to, jakbyś była seksoholiczką, czy coś.
Wiesz co mnie interesuje najbardziej? Skoro sama jesteś raczej chrześcijanką tylko w papierach to po co się wtrącasz do zasad wiary? Idź się dowiedz, jaki stosunek ma kościół do seksu w Islamie itp. to wtedy sobie pogadamy. Posiadasz niewielką wiedzę na ten temat (lekcje religii to trochę za mało) i od razu wyrażasz się, jakbyś była nie wiadomo kim. Jasne, że zdanie możesz mieć, ale wiesz o co mi chodzi.


Ortografia i poprawność językowa - 4/10
Nie piszesz tuzina niepotrzebnych emotikon, a z ortografią zaprzyjaźniłaś się na sto procent. Szkoda tylko, że pałasz nienawiścią do interpunkcji i poprawności językowej. Co krok spotykam się z powtórzeniami. Szkoda, że przecinki i kropki omijają mnie szerokim łukiem, a nawet jeśli są to na pewno nie w tym miejscu, w którym być powinny. „Już od dłuższego czasu biorę się za napisanie tego postu i nie mogę, dziś znów nie czuję aby moje palce z wyjątkową przyjemnością stukały w klawisze, a mój mózg w ogromną chęcią włączał odpowiednie ośrodki przez które jest mobilizowany do myślenia.” – „Już od dłuższego czasu biorę się za napisanie tego postu i nie mogę. Dziś znów nie czuję, aby moje palce z wyjątkową przyjemnością stukały w klawisze, a mój mózg z ogromną chęcią włączał odpowiednie ośrodki, przez które jest mobilizowany do myślenia.”
„[…] wcale nie zdziwię się gdy w tym poście wyjdzie, że jestem rasistką.” – „[…] wcale się nie zdziwię, gdy w tym poście wyjdzie, że jestem rasistką.”
„Rasistów nie potępiam, ja ich szanuję i wcale nie zdziwię się gdy w tym poście wyjdzie, że jestem rasistką- choć za taką się nie uważam, jednakże po części na pewno coś z rasisty mam.” – Trzykrotne powtórzenie słowa „rasista”.
„To nie oni są rasistami, lecz to właśnie oni spotykają się z dyskryminacją rasową.” – „To nie murzyni czy Żydzi są rasistami, lecz to właśnie oni spotykają się z dyskryminacją rasową.”
„Więc dlaczego się z nim przyjaźni zapytacie.” – Nie zaczynamy zdania od „więc”, a zdanie powinno wyglądać tak: „Zapytacie, dlaczego się z nim przyjaźni?”.
„Jeśli powie mi ktoś, że Polacy nie są narodem potrafiącym śmiać się z siebie. Uznam, że statystyki, które to potwierdzają są błędne.” – „Jeśli powie mi ktoś, że Polacy nie są narodem potrafiącym śmiać się z siebie, to uznam, iż statystyki, które to potwierdzają są błędne.”
„Akcja toczyła się w pewnej niewielkiej wiejskiej miejscowości.” – „Akcja toczyła się w niewielkiej, wiejskiej miejscowości.”
„[… ] coś w rodzaju piwnego ogródku” – „[…] coś w rodzaju piwnego ogródka.”
„Uważam, że to powinien być osobisty wybór człowieka i kościół nie powinien wtrącać się do tego w jakim wieku człowiek zacznie się robić to, albo coś innego.” – „Uważam, że to powinien być osobisty wybór człowieka i kościół nie powinien wtrącać się do tego w jakim wieku człowiek zacznie robić to, albo coś innego.”

Układ - 1/5
Dwukolumnowy. Po lewej stronie tekst, a po prawej… No właśnie. Tylko ramka „o mnie” i link do podstrony. Według mnie to zdecydowanie za mało.
Obecnie twój blog sprawia wrażenie porzuconego, pustego itp. Powinnaś zrobić coś co go ożywi. Może jakaś uniwersalna czy archiwum?

Temat – 0/5
Twój pamiętnik jest niczym ziarenko piasku na nagłówku – ujdzie w tłumie. Nie jesteś wybitną pisarką a przeciętną. Nic ciekawego.

Czytelność i obrazki - 2/5
Kursywa sprawia, że rozpływają mi się oczy. Zapewniam cię, że bez niej posty będą wyglądały o wiele estetyczniej, a czytelników nie odrzuci krzywa czcionka.
Tekst zlewa się z tłem. Radzę z szarego zmienić go na czarny. Zresztą nie ważne. Wystarczy, że będzie widoczny.
Jeśli chodzi o obrazki to bieda, bo jedynym jest nagłówek na blogu i jego podstronie. Podoba mi się to, że zdjęcia zrobiłaś sama.
Ogólnie jest w miarę ładnie, czysto i przejrzyście.

Punkty: 11/60
Ocena: Mierna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz