Witamy na Opieprzu!

Ogłoszenia z dnia 29.04.2016

Do zakładki "kolejka" oraz "regulamin dla zgłaszających się" został dodany nowy punkt. Prosimy się z nim zapoznać.

Zapraszamy do wzięcia udziału w rekrutacji!


środa, 10 czerwca 2009

(127) ponurej-tworczosci-odslony



ponurej-tworczosci-odslony.blog.onet.pl

Ocenia : Queen Julie

Pierwsze wrażenie : 6 / 10 + jeden punkt po dodaniu szerokiej listy ( 7 / 10).
Adresmówi mi, że to blog z wierszami. Bardzo się cieszę, gdyż to moja drugapo siatkówce miłość. Niestety dobre wrażenie przy tym adresie zepsułoto, że jest on przydługi. Rozumiem, że ci się podoba, ale ( nad czymubolewam i staram się to zmieniać we własnym zakresie) teraz jest erakrótkich adresów, które leniwi ludzie szybko wkleją w wyszukiwarkę izapamiętają na długo. Ja najwyraźniej do takich ludzi nie należę,albowiem od razu zapamiętałam adres, co nie znaczy, że ja sama nieuważam, iż powinien być on krótszy. Czy nie byłoodslony-ponurej-tworczosci wolne? Brzmiało by lepiej. Jest wolne. Terazjuż nie ma po co zmieniać, skoro wszyscy znają ten adres, ale możewcześniej należało się nad tym zastanowić i wszystko sprawdzić. Tytułjest długi, ale ciekawy. Z początku musiałam się zastanowić co znaczy,ale podoba mi się jego przesłanie oraz to, że nie jest byle jakimisłowami, tylko mądrym zdaniem. Wolałabym jednak, abyś podała źródło,chyba, że znalazłaś te słowa w internecie i nie wiesz kto je wymyślił.Kolorystyka to mroczna czerń z dodatkami zieleni. Zauważyłaś, że tomikiwierszy są bardzo często oprawiane w jasne okładki? Poezja jest trudnąsztuką, trzeba ją rozumieć. Takie zrozumienie ułatwia ludziom kolo r-stronice są jasne, druk sporych rozmiarów. Wtedy ludziom coś tam się wgłowach rozjaśnia. Na blogu takimi stronicami czy okładkami jestwygląd. To, jakim kolorem piszesz a jakiego koloru jest tło także maznaczenie. U ciebie jest ciemno, a zielony nie przypadł mi do gustu.Wygląd taki niedopracowany moim zdaniem. Data malutka, tytuł wielki,brak szerokiej listy a jedynie archiwum... Widzę Stowarzyszenie. Bardzoserdecznie gratuluję, biorą najlepszych. Nick mi się podoba, zabieramsię do czytania mojej ukochanej poezji. A, jeszcze kategorie. Zupełniebez sensu, ale o tym w omówieniu tematu.

Nagłówek : 4 / 5
Uniwersalnaz prawej strony. Nowocześnie, przyznaję. Dziewczyna leży w jakimś lesieczy grocie. Magiczny obrazek, można by powiedzieć. Kolorystyka dobranado nieprofesjonalnego ( a nawet nie dokładnego i robionego z pasją!)szablonu. Szkoda, że jest aż tak bardzo widoczny adres bloga autorki,rozumiem, że to konieczne, po prostu to mnie zraża. Taka podświadomaczynność, łapiesz? To chyba wszystko.

Treść : 9 / 10
Jużsam fakt, że jesteś w Stowarzyszeniu coś tam o tobie mówi, a raczej otwojej twórczości. Szkoda, że ostatni post pisany dawno temu. "Zmrok" -
już myślałam, że będzie Zmierzch, ale na szczęście nie. Tytułbanalny, ale czy musi być wyszukany? Nie musi. Co tu dużo mówić -wiersz ciekawy, pociągający słowami, także ma w sobie coś z magii. Wgruncie rzeczy jest o wszystkim, o samotności, ludziach... "


co złocą się morską latarnią

ibladością twych policzków." - rozumiem, że miało być tak, ale to zmorską latarnią nie trafione. Przynajmniej jakby to tak analizować, bojeśli nie, to wiersz bardzo dobry. Aczkolwiek czasami przymulający swąmądrością, potrzeba tam więcej luźniejszej atmosfery. Są ludzie, którzysą mistrzami właśnie w takim dobieraniu słów, by były dla każdego. "Tik- tak" - nawiązujemy do cukierków? Ciekawie, ciekawie... A nie, ochodzi o zegar! Błagam tylko nie nudne gadanie, że zegara idzie i myidziemy na przód! Ten poemat był słabszy. Był jakby wierszem a na końcui o wierszu. A to : "A wskazówkizegara jęczą i jęczą..." - moim prywatnym zdaniem nietrafione. I znowuzbyt duży dystans. "Tylko ja" - tutaj adres nic mi nie mówi, toteżzabieram się do czytania z jeszcze większą ciekawością. Dziewczyno,zaszalałaś. Bardzo mi się spodobał, szczególnie ostatnie 4 wersy. Niebardzo zrozumiałam tylko wersu z "cierpienia nie roznosi". Cisza nieroznosi cierpienia, mniej więcej rozumiem o co chodziło, ale ktoś mniejzdeterminowany by to przemyśleć... Tacy są ludzie, niestety.


Podobająmi się twoje wiersze, Czasami są zbyt poważne, tak jak na przykład..."Niebezpieczne umysły " - długie, ale nie zachęciło mnie to doczytania, było poważne i z dystansem zbyt wielkim, nie do pokonania.


Jednak widać talent. Widać chęci. No i generalnie bardzo dobre wiersze. Gratuluję.



Ortografia i poprawność językowa : 10 / 10
Brawo,brawo, brawo. Widzę osobę, która ma bogate słownictwo, talent i piszebez błędów. Co tu dużo mówić, cieszy mnie to. Szczególnie, że błędy wwierszach to najgorsze, co być może oprócz żab w torbach.





Układ : 4 / 5


Szablonjest zdecydowanie niedopracowany. Za szeroki, mało ciekawy, jakbyrobiony byleby był. Niestety, sporo osób ocenia najpierw układ iszablon, potem treść. A że ja muszę to zrobić, to powiem tak : spistreści ok, aczkolwiek wolałabym szeroką listę. Sądzę, że olewaszwygląd, bo wiadomo, że to tekst się liczy. Dobre podejście, ale jednakcoś ciekawszego byłoby mile widziane. O. Część o szerokiej liściepisałam wcześniej, toteż teraz dodaję jeden punkt do pierwszegowrażenia i tutaj, gdyż widzę zamiast spisu treści szeroką listę.Słuszna zmiana.




Temat : 4 / 5


Wiersze.Wszędzie wiersze, żadnego odbiegania od tematu. Bardzo dobrze. Tematmoże i nie oryginalny, ale przynajmniej poważnie się zabrałaś do niego,widać starania, a same wiersze nawet całkiem dobre niektóre. Tak więctutaj maksymalna ilość punktów, bo wszystko z tematyką gra i jest wporządku. Tylko jeszcze kategorie - pamiętniki i dzienniki oraz RPG ifantasy - tutaj już gorzej. Nie rozumiem, skąd takie a nie innekategorie, skoro nic takiego nie ma na blogu? Nie rób wszystkiego naodwal, bo to nie przyniesie ci fanów!





Czytelność , obrazki : 3 / 5


Czytelnościnie ułatwia mi neonowa zieleń, wszystko wali po oczach, jest zbytjaskrawe jak na wiersze, ogólnie jak na blog. Obrazków mi nie potrzeba.Ogółem - zrobiłabym wszystkie rodzaje czcionki tak samo, gdyż teraz np.tytuł jest inny niż linki, co wprowadza rozgardiasz i poczucie, żejestem w niestabilnym miejscu. Tak to mniej więcej działa.





Dodatkowe punkty : 5


Za wiersze, temat, pomysły... 5 punktów. Moje pierwsze dodatkowe punkty, jakie daję tutaj.





Podsumowanie :


Poległaś w wyglądzie, nadrabiałaś w treści. W efekcie blog otrzymuje
46 punktów czyli ocenę bardzo dobrą.Pierwszą moją i chyba w najbliższej przyszłość takiej nie będzie. Na tęczekałam już z 12 ocen, reszta to... z resztą, już nic nie gadam.

A tak na marginesie, to dodam, że w rankingu ocenialni jesteśmypierwsi. Nie jestem kierownikiem bloga, czy jak to się nazywa, alechyba mogę w notatce wam podziękować? Jeśli tak - Dziękuję! A może lepiej - dziękujemy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz