Witamy na Opieprzu!

Ogłoszenia z dnia 29.04.2016

Do zakładki "kolejka" oraz "regulamin dla zgłaszających się" został dodany nowy punkt. Prosimy się z nim zapoznać.

Zapraszamy do wzięcia udziału w rekrutacji!


czwartek, 11 czerwca 2009

(128) odrealnienie-rzeczywistosci



www.odrealnienie-rzeczywistosci.blog.onet.pl

Ocenia: Tosia

Pierwsze wrażenie - 7/10

Szczerze powiem, że jestem zawiedziona zmianą szablonu. Widziałam tego bloga już kilka razy wcześniej i zawsze byłam nim oczarowana. Kot z wcześniejszego nagłówka nadawał mu takiego tajemniczego charakteru. Zamiast niego teraz wita mnie wiosenny, optymistyczny (lecz bez przesady) szablon, na którego temat nie mam zbyt wiele do powiedzenia. Jest prosty, skromny i bardzo ładny, ale nie ma już tego czegoś, co miał kiedyś. Brak mi tego dreszczyku emocji, który przeszywał mnie na widok kota z oczami wlepionymi gdzieś w przestrzeń. Tamten mnie ruszał, ten nie. Jednak nie mam się do czego przyczepić, bo jak już powiedziałam jest bardzo ładny.

W kwestii adresu jestem jak najbardziej na tak. Odrealnienie rzeczywistości. Piękna przenośnia. To jest właśnie jedno z takich wyrażeń, które porusza moją wyobraźnię. Któż nie chciałby czasem odrealnić rzeczywistości...? W kwestii technicznej powiem jeszcze tylko tyle, że naprawdę mało kto potrafi wymyśleć adres, który będzie jednocześnie interesujący, głęboki, a do tego oryginalny.

Zacierając granice realności. Tak brzmi belka. Świetnie komponuje się z adresem i jedyne co mogę powiedzieć to tyle, że gratuluję autorce wyobraźni. Mam nadzieję, że dalej przeczytam o czymś równie adekwantnym do adresu jak belka. Już nie mogę się doczekać co będzie dalej i tym razem wcale nie mówię tego ironicznie, a poważnie, bo zapowiada się naprawdę interesująco. Ostatnio jakoś nie przytrafiło mi się nic mądrego do ocenienia. Czyżby zła passa miała właśnie zostać przerwana?

Nagłówek - 3/5

Mam spory problem, bo ciągle porównuję go z wcześniejszym, który był o niebo lepszy. Ten przedstawia sobą jedynie jakieś gałęzie, właściwie całkiem ładne, które na pewno mają jakąś tam swoją własną nazwę, ale ja niestety nie dysponuję jej znajomością. Ogólnie nie jest źle, a wręcz przeciwnie. U Ciebie wszystko łączy się w jedną całość, wszystko do siebie pasuje, jak elementy układanki dla przedszkolaków. Prosto, skromnie i ładnie. I znów błyszczysz oryginalnością. Ostatnio w modzie jest, by na nagłówku widniała postać jakiejś dziewczyny, najlepiej nieprzeciętnej urody, a Ty odchodzisz od tych przyzwyczajeń. Co oczywiście jest ogromnym plusem dla Ciebie. Gryzie mnie jedynie to, że ten pomarańczowy kolor pasuje do całości trochę mniej niż wcześniejszy granatowy, o ile dobrze sobie przypominam. Nie jestem zwolenniczką ciemnych blogów, ale w tym przypadku, tamten szablon nastrajał bardziej refleksyjnie i lepiej przygotowywał nas do odrealnienia rzeczywistości.

Treść - 5/10

Cholera. Wiersze. Nie mogę ich interpretować, bo to zbyt osobiste. Nie lubię wchodzić z butami w czyjeś życie. Wiem dobrze, że gdyby ktoś zaczął moje wiersze rozkładać na części pierwsze i analizować krok po kroku to czułabym się conajmniej zażenowana. Mogę stwierdzić po nich jedynie to, że jesteś niesamowicie mądrą i wrażliwą osobą, a są to bardzo cenione przeze mnie cechy. Jeśli chodzi o liczbę punktów to uważam, że pół na pół jest sprawiedliwie. Nie ma jako takiej treści, są za to wiersze, które ja potrafię dobrze odebrać, ale nie potrafię o nich mówić. Nie potrafię i nie chcę, bo wyszłyby wtedy ze mnie wszystkie cechy, które tak głęboko próbuję ukryć. Trudno jest pisać wiersze, a jeszcze trudniej jest je oceniać. Dlatego nie zrobię tego, a punkty próbuję przyznać jak najbardziej sprawiedliwie.

Ortografia i poprawność językowa - 10/10

Bez błędów ortograficznych, a ktoś, kto pisze TAKIE wiersze musi umieć posługiwać się poprawną polszczyzną, dlatego nie widzę powodu, by odebrać choćby jeden punkt. Interpunkcja w wierszach nie ma większego znaczenia. Są nawet przypadki, gdy celowo jest ona źle używana, by podkreślić głębie wiersza.

Układ - 5/5

Estetycznie, przejrzyście i minimalistycznie. Do tego linki zatytułowane: 'nadzieja', 'wiara', 'marzycielka', 'miłość'. I Opieprz, który może trochę nie pasuje do reszty, ale miło, że znalazł tam swoje miejsce.

Temat - 4/5

Blog z wierszami nie powinien znajdywać się w kategorii pamiętników i dzienników. O ile się nie mylę, istnieje taka kategoria jak 'wiersze', więc może przenieś tam bloga. Chociaż właściwie obie są poprawne. To co piszesz na pewno ma znamiona pamiętnika. Tyle, że w liryce, a nie w prozie. Niech ktoś wymyśli kategorię 'pamiętnik liryczny', to będzie dobrze.

Czytelność, obrazki - 5/5

To kolejny blog, którego przejrzystość oraz czytelność mocno wiążą się z szablonem. Nie mam żadnych przeciwskazań. Żadnych, a to rzadkość.

Dodatkowe punkty - 3

A tak. Niektórzy po prostu na nie zasługują i już.

Suma punktów: 42/60

Ocena: bardzo dobra

i słusznie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz