Witamy na Opieprzu!

Ogłoszenia z dnia 29.04.2016

Do zakładki "kolejka" oraz "regulamin dla zgłaszających się" został dodany nowy punkt. Prosimy się z nim zapoznać.

Zapraszamy do wzięcia udziału w rekrutacji!


środa, 19 sierpnia 2009

(296) footka



Fumiko ijiri zabiera się za ustawianie footka.blog.onet.pl




Pierwsze wrażenie - 9/10

Dłuższą chwilę przyglądałam się adresowi bloga, próbując za wszelką cenę nie skojarzyć go ze słowem „stopka”. Podświadomie tak właśnie go sobie tłumaczyłam, ponieważ podwójne „o” w angielskim jest czytane jako „u”, a „foot” to stopa, więc „footka” byłoby spolszczoną angielską stopą... Tak, moja wyobraźnia jest... specyficzna.

Rozumiem, że miało być „fotka”, ale podwójnie się kliknęło lub adres był już zajęty? Tak czy siak, fajniutka nazwa. Robi takie małe tornadko w moim móżdżku.

Wchodzę na bloga i kopara z łomotem opada mi na klawiaturę. Czy to aby na pewno jest blog na onecie? Tak. Nie wiedziałam, że możliwe jest stworzenie takiego szablonu na naszym portalu. Sprawa szybko się wyjaśnia, gdy przeglądam linki. No tak, my, zwykli śmiertelnicy nigdy nie poradzilibyśmy sobie z doprowadzeniem naszego bloga do takiego stanu.

Podczas przeglądania linków na stronie głównej bloga odkrywam, że każda podstrona ma swój własny, oryginalny szablon. Z osobna wszystkie są bardzo ładne, ale kiedy się je połączy, powstaje jeden chaos. Na każdej stronie inny układ, inna kolorystyka, inne tematy... Można dostać zawrotu głowy. Tu taka przestrzeń, tam ciasno, a gdzie indziej jeszcze inaczej. Śliczne szablony, ale tracą wiele ze swojego efektu, gdy się tak między nimi przeskakuje. Zdecyduj się może na któryś, albo zmień je na takie, które bardziej by się komponowały rozmiarami/ układem i kolorami.

„Gdy niechęć zmienia się w nienawiść rzeczy tracą cel i miarę. | Denis Diderot” - no i tu jest ładnie zaznaczone od kogo wzięty jest cytat, który notabene daje do myślenia.

Patrząc na twój nick poniekąd ogarnia mnie przerażenie. Nie dlatego, że mam coś przeciwko Lady Gaga, ale dlatego, że wszystkie jej fanki jakie do tej pory spotkałam okazały się być lekko stuknięte. Na szczęście wyjaśniasz pochodzenie swojego nick-name. Bardzo dobre posunięcie, na dodatek sama nie pomyślałabym, że może to być takie proste.

Blog jest w kategorii „pamiętniki i dzienniki”. Dawno nie miałam okazji poczytać czyjegoś pamiętnika, aż nie mogę usiedzieć w miejscu z przejęcia, najpierw jednak muszę ocenić...




Nagłówek - 5/5

Nagłówek, który w najprostszy sposób przedstawia wszystko, co związane z latem: radość, słońce, wolność, no i nieodzowny rower. Patrząc na wykonawcę szablonu nie ma co się dziwić, że wszystko tak ładnie się uzupełnia. Kolory są doskonale skomponowane i przedstawiają żywioły letnie w spokojny sposób. Zawsze mówię, że trzeba mieć talent, żeby stworzyć taki szablon i uznania należą się jego twórcy, ale żeby znaleźć taki szablon i zdecydować się na niego – do tego też trzeba mieć głowę. Patrząc po kategorii, nagłówek jest też dobrze dopasowany do treści bloga. Zaraz się przekonamy czy aby na pewno.




Treść - 8/10

Zaglądam w pierwszy post. Wychodzę z założenia, że jeżeli jest to pamiętnik, to warto poznać autora od początku, a nie od środka. Jeśli zdecydowałaś się na co innego i kategoria nie do końca się z tym zgadza, pewnie tez napiszesz o tym właśnie w tej pierwszej notce bloga.

Tytuł: „Instrukcja Postępowania Dla Idiotów...” - eh... czyżbym wyczuwała subtelną nutkę negatywnego nastawienia? Jak na pierwszy tytuł, nie uważasz, że trochę zbyt agresywnie? Ale dobra, przechodzimy do kluczowego elementu treści, czyli... treści!

Ojej. No to się nazywa ciekawa i oryginalna treść! Jestem pod wrażeniem. Sądziłam, że będzie to po prostu kartka z pamiętnika, tymczasem zrzucone zostało na mnie jedno trafne przemyślenie. Widać wyraźnie, że rzucane było z dobrym celem i po dokładnym przeanalizowaniu. Super. Ja chcę jeszcze raz!

Tytuł: „Polski serial”. Kolejne trafne określenie, chociaż nie jestem do końca pewna, co chciałaś osiągnąć przedstawiając nam kilka pozycji programu telewizyjnego. Potem w „Przypowieściach z Empiku” wreszcie trafia się kartka z pamiętnika z prawdziwego zdarzenia. Potem jakieś przemyślenia... No w sumie to krótko ten Twój blog działa, ale i tak z przyjemnością przeglądało się szeroką listę.





Ortografia i poprawność językowa - 8/10

Cytat: „w tę w z powrotem” - literówka. W tę I z powrotem.

"odświerz" - odświeŻ


Cytat: „udzielam się na szabloniarni. Na którą” - przecinek zamiast kropki i szafa gra.




Układ – 5/5

Wszystko na swoim miejscu, tam gdzie ma być. Blog nie wydaje się zawalony rzeczami, nie jest też pusty. Jest najzwyczajniej w świecie dobrze zagospodarowanym kawałkiem internetu.




Temat – 4/5

Tu muszę już przyznać mniejszą ilość punktów niż maksymalną, zważywszy na dziwne uczucie którego doznałam przeglądając Twoje notki. Dobranie tematu to jedno, wykorzystanie go to inna marchewka. Te kilka innowacyjnych myśli które miałaś udało Ci się bardzo ładnie zawrzeć w kilku zdaniach, zastanawia mnie tylko, dlaczego tak krótko piszesz, a na dodatek tak chaotycznie? Czytając niektóre z notek odniosłam wrażenie, że spieszyłaś się pisząc je. Skoro to twój internetowy pamiętnik, zagospodaruj dla niego czas i ten czas mu poświęć.




Czytelność i obrazki - 5/5

Rozmiar czcionki i kolor są idealnie dopasowane do potrzeb bloga. Obrazki pięknie się komponują ze sobą, nagłówkiem i kolorami tła i czcionek. Nie zaśmiecasz bloga ani podstron banerami i buttonami, za co jestem Ci dozgonnie wdzięczna.




Dodatkowe punkty – mają być dawane za oryginalne pomysły, a tak się składa, że w Twoim przypadku znalazłam jeden taki, zawarty już w pierwszej notce bloga. Dostajesz ode mnie jeden dodatkowy punkt.




Suma - 45

Ocena – bardzo dobra.




Sprawdziła się moja teoria: im lepszy blog tym krótsza ocena. Spisałaś się bardzo dobrze we wszystkich aspektach, które oceniamy. Myślę, że do oceny celującej brakowałoby Ci właściwie jedynie treści, ale niezależnie od jej ilości, ważny jest też jej sens, czytelność i oryginalność – warto mieć to na uwadze!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz